دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1396 - 12:30
با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف؛

پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی  در تبریز برگزار می‌شود

پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در منطقه ویژه علم و فناوری تبریز برپا می‌شود.
کد خبر : 229508

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با هدف ایجاد تعامل برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری، جذب سرمایه‌گذار، آشنایی سازمان‌های متولی و حمایت‌گر از ایده‌های فناورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان و فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان توسط منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از تاریخ 20 تا 24 آبان امسال با همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.


صاحبان ایده، نوآوران و فناوران و نیز شرکت‌ها و موسسات تولید‌کننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان در سراسر کشور می‌توانند در پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2017) شرکت کنند. این نمایشگاه و جشنواره که پیش از این با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو پیشرفته ربع رشیدی برگزار می‌شد، اکنون در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان برگزار می‌شود.


در این نمایشگاه بخش ایده فناورانه در قالب رویداد‌های IDEA Board مهندسی پزشکی، جشنواره بهترین طرح قابلیت اعتماد، جشنواره بهترین R&D بخش صنعت کشور، جشنواره بهترین طرح مرزبانی، استارت آپ ویکند الکترونیک خودرو و استارت آپ ویکند اینترنت اشیاء تعریف شده است.


بخش توسعه و تجاری‌سازی فناوری با 16 زون تخصصی از جمله نوآوری و فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر، نفت و گاز، ارتباطات و میکرو‌الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات، نانو، زیستی، علوم شناختی، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، داروئی، آرایشی و بهداشتی و نوآوری و فناوری گیاهان داروئی و طب سنتی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.


نوآوری و فناوری آب و خاک، مواد پیشرفته و کامپوزیت، صنایع قطعه‌سازی و خودرو، نساجی، پوشاک و چرم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و همگرا از دیگر زون‌های تخصصی این بخش است.


تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور و معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی‌کردن آن‌ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.


همچنین از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذار (داخلی و خارجی ) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اشاره کرد.


پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف 20 تا 24 آبان‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته